DIGITALE LEEFSTIJLTOER AGENDA

WEERSTAND EN IMMUUNSYSTEEM

Ik krijg dagelijks veel vragen van consumenten en patiënten op welke wijze ze hun weerstand kunnen ondersteunen in deze roerige tijden. Nu  het corona virus om zich heen slaat willen veel mensen weten wat ze naast goede hygiënemaatregelen zelf kunnen doen om hun weerstand te vergroten.

Aan de hand van het Leefstijlroer wil ik je samen met een aantal collega's leren hoe je je afweersysteem optimaal kunt ondersteunen. Hierbij komen diverse onderwerpen en aspecten aan bod.

AGENDA

PROF. DR. HANNO PIJL

 

Hanno Pijl is internist-endocrinoloog en hoogleraar Diabetologie in het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC). Hij was lid van de Gezondheidsraad (commissie voeding) en van de wetenschappelijke adviesraad van het Diabetes Fonds Nederland, en voorzitter van het Partnerschap Overgewicht Nederland. Hij schreef samen met Karine Hoenderdos boeken voor patiënten met diabetes mellitus (Diabetes type 2? Maak jezelf beter) en hart en vaatziekte (Hart- en vaatziekten? Maak jezelf beter).

Bijna alle chronische ziekten van deze tijd hangen nauw samen met onze manier van leven. In deze webinar bespreekt professor Pijl wat de relatie is tussen alle metabole ziekten, diabetes, hart- en vaatziekten, hoog cholesterol en verhoogde bloeddruk. Hij bespreekt verder wat de rol van overgewicht in dit geheel is. Wat is er uit de wetenschap bekend over de invloed van voeding en leefstijl hierop? En hoe kunnen we dat met gemakkelijke stappen in ons dagelijks leven toepassen? 

DIT GA JE LEREN:

 

Waarom het heel logisch is dat zoveel mensen nu overgewicht, diabetes, verhoogd cholesterol en hoge bloeddruk hebben.

 

Waarom medicijnen voor diabetes en een hoge bloeddruk wel een beetje helpen maar niet voldoende

Wat de relatie is tussen overgewicht, diabetes, hoge bloeddruk en een hoog cholesterol

Waarom is ons voedingspatroon zo belangrijk is bij diabetes, hoge bloeddruk en een hoog cholesterol

 

Hoe je zelf je diabetes, hoge bloeddruk en cholesterol kunt verbeteren door aanpassing van voeding

Dé beweegtips voor mensen met diabetes, hoge bloeddruk en een hoog cholesterol. 

Wat is de beste voeding om je weerstand te vergroten


Welke voedingsmiddelen kun je beter vermijden

Adviezen voor beter eten, bewegen, slapen en ontspannen

Praktische en bewezen adviezen voor een gezonde leefstijl en immuunsysteem

PROGRAMMA

20.00 uur Welkom door Tamara de Weijer 
20.05 uur Lezing Hanno Pijl
20.30 uur Open Spreekuur met Hanno Pijl

20.45.uur Lezing Tamara de Weijer  
21.15 uur Open Spreekuur met Tamara de Weijer

21.30 uur Einde

GRATIS NIEUWE E-LEARNING: WEERSTAND EN BEWEGING

Na het volgen van het webinar ontvangen alle deelnemers de nieuwe e-learning over de invloed van beweging op weerstand.
 

GRATIS E-LEARNING

TWV 49,95

DINSDAG 7 JULI - DIABETES, HOGE BLOEDDRUK EN

VERHOOGD CHOLESTEROL

KOSTEN

Een kaartje voor de digitale Leefstijltoer kost 14,95 Euro per keer.

DIT GA JE LEREN:

FACEBOOK & INSTAGRAM

Volg mij op Facebook & Instagram voor nog meer adviezen.

Praat mee op social media en gebruik daarbij #EetBeter. 

NIEUWSBRIEF

Wil je van mij een bericht ontvangen wanneer ik nieuws heb? Meld je dan nu aan voor mijn nieuwsbrief.